ul. Rakowiecka 25/27
02-517 Warszawa
 
22 443 64 00
 
 
 
22 443 65 00, 22 443 65 01
 
22 443 65 13
 
Wyślij link mailem
grafika
Załączniki:
Podatki i opłaty lokalne - podatek od nieruchomości
Opublikowano: 22.03.2020
Zmiany organizacji pracy urzędu Koronawirus – ważne informacje o pracy urzędu Koronawirus - jak postępować?
Ogranicz wizyty w urzędach – złóż wniosek elektronicznie Dowody osobiste, meldunki, rejestracja pojazdów, prawa jazdy - ważne! Podatki i opłaty lokalne - podatek od nieruchomości – odroczenie płatności lub raty
Funkcjonowanie placówek oświatowych Nieodpłatna pomoc prawna i świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego Zmiany w funkcjonowaniu punktów Urzędu Dzielnicy Mokotów przy ul. Sieleckiej 10 oraz Dąbrowskiego 7

Prezydent m.st. Warszawy Rafał Trzaskowski zadecydował o wznowieniu wysyłki decyzji o wysokości podatku od nieruchomości na rok 2020.

Pod koniec marca w związku z pandemią wstrzymano wysyłkę decyzji podatkowych. Teraz, po poprawie sytuacji epidemicznej i wcześniejszej konsultacji z sanepidem, urzędy wznowiły wysyłkę dokumentów.

Zobowiązanie podatkowe powstaje z dniem doręczenia decyzji ustalającej wysokość podatku i jest płatne po jej otrzymaniu w terminach określonych w decyzji.

Stołeczni radni w maju przyjęli uchwałę o przedłużeniu o 90 dni terminów płatności rat podatku od nieruchomości za kwiecień, maj i czerwiec 2020 r. Z tej formy wsparcia mogli skorzystać przedsiębiorcy, organizacje pozarządowe i inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku pandemią.


Możliwość odroczenia płatności lub rozłożenia jej na raty

Jeśli po otrzymaniu decyzji nie będziemy w stanie uregulować podatku od nieruchomości, możemy złożyć wniosek o odroczenie terminu płatności lub rozłożenie płatności na dogodne raty.

Decyzje podatkowe wyślemy pocztą 

Jednocześnie informujemy, że w związku z wprowadzonymi ograniczeniami decyzje ustalające wysokość podatku na 2020 rok będą wydawane sukcesywnie, w miarę możliwości ich realizacji. Ratę podatku należy zapłacić w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji.

W doręczonej decyzji znajdą się wszystkie informacje dotyczące:

  1. wysokości zobowiązania podatkowego,
  2. terminu zapłaty raty podatku,
  3. nowego indywidualnego numeru rachunku bankowego.

Decyzje podatkowe zostaną wysłane za pośrednictwem Poczty Polskiej za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

COP zawiesza obsługę bezpośrednią - jakie sprawy podatkowe załatwimy przez Internet?

Aby ograniczać ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa, za pośrednictwem Internetu można w Centrum Obsługi Podatnika załatwić następujące sprawy:

  1. ustalenie/określenie/korekta zobowiązania podatkowego z tytułu podatku od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych: warszawa19115.pl/szukasz-informacji/podatki-oplaty/podatki-i-oplaty-lokalne/;
  2. ustalenie/określenie/korekta zobowiązania podatkowego z tytułu podatku leśnego od osób fizycznych i prawnych: warszawa19115.pl/zobowiazania-podatkowego-z-tytulu-podatku-lesnego-od-osob-fizycznych-i-prawnych;
  3. ustalenie/określenie/korekta wysokości zobowiązania podatkowego z tytułu podatku rolnego od osób fizycznych i prawnych: warszawa19115.pl/zobowiazania-podatkowe-z-tytulu-podatku-rolnego-od-osob-fizycznych-i-prawnych.

Formularze podatkowe oraz dodatkowe informacje są dostępne na stronie BIPbip.warszawa.pl/Menu_przedmiotowe/budzet_polityka_finansowa_v2/podatki_i_oplaty_lokalne.

Masz pytanie? Skontaktuj się z Centrum Obsługi Podatnika

Mieszkańcy mogą kontaktować się z COP telefonicznie - w tym celu uruchomiliśmy dodatkowe numery (czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00):

  • 519 066 098
  • 514 603 566
  • 509 647 711
  • (22) 325 91 41
  • (22) 325 91 42
  • (22) 443 99 91.

Wszelką korespondencję do COP można wysyłać za pośrednictwem epuap.gov.pl, czyli konta do załatwiania spraw urzędowych przez Internet oraz elektronicznie na adres: .


Od 1 stycznia 2020 roku wszystkie kompetencje wymiaru i księgowości podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od środków transportowych, opłaty skarbowej, opłaty targowej ze wszystkich dzielnic przejmuje Centrum Obsługi Podatnika ul. Obozowa 57.

Dla ułatwienia załatwiania tych spraw bliżej miejsca zamieszkania ewentualne deklaracje na podatek od nieruchomości „DN-1” i informacje o nieruchomościach i obiektach budowlanych – druki „IN-1” można również składać za pośrednictwem Wydziału Obsługi Mieszkańców w dzielnicy.

Numery kont bankowych

Szczegółowa karta usługi związana z ustaleniem/określeniem/korektą zobowiązania podatkowego z tytułu podatku od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych jest dostępna na stronie Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy pod adresem:

www.um.warszawa.pl w zakładce załatw sprawę w urzędzie, podatki i opłaty lokalne

plakat promujący akcję, informacja w tekście 

PDF
Drukuj
Powrót
kontakt