Teatr tańca: CICHA! / SILENT!
grafika
Termin:
Od 08-11-2019, 19:00
Do: 08-11-2019, 20:00
Kategoria:

sala: Broadway
wstęp: 15 zł, bilety do nabycia online lub w DK Kadr

Dwie bohaterki spektaklu przeżywają kalejdoskop zmieniających się stanów, odmierzanych zegarem pór roku. Połączone nicią bliskich, siostrzanych więzi, zanurzają się w rytuały towarzyszące istotnym momentom kolejnych kobiecych inicjacji. Stopniowo odkrywają siebie i otaczający świat w drodze ku dojrzałości. Poznają i konfrontują się z jego granicami. Przeglądają się w lustrze miłości i śmierci. Snują poetycką refleksję nad kobiecością i jej atrybutami, nad poszukiwaniem wewnętrznej mądrości. Konfrontują się z przemijaniem oraz widmem starości i odchodzenia.


Proces twórczy spektaklu oparty był na poszukiwaniu szeroko rozumianych inspiracji słowiańskich, co znalazło efekt zarówno w treści jak i formie artystycznych działań. W jego ramach odbyły się spotkania w kręgu kobiet z Polski, Ukrainy i Białorusi, które umożliwiły międzykulturową wymianę wiedzy na temat rytuałów, pieśni, przyśpiewek, przypowieści i historii rodzinnych.
Na scenie taniec i muzyka współistnieją równoprawnie. Tradycyjne i współczesne motywy przekornie się przeplatają. Ruch, słowo, śpiew i gra na instrumentach tworzą swoisty teatr tańca osadzony w plastycznym świecie pachnącym baśnią.


Za górami, za lasami…

Paulina Wycichowska
Choreograf, wykładowca akademicki, pedagog tańca i tancerka, arteterapeutka, trenerka Pilates core, twórczyni autorskiej metody budowania świadomości ciała i ruchu I mind the step.
Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu i London Contemporary Dance School (University of Kent), gdzie studiowała taniec współczesny w wymiarze wykonawczym, pedagogicznym i choreograficznym. Paulina jest również absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (muzyka kościelna), Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu (dziennikarstwo i komunikacja społeczna) i Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu (arteterapia). Uprzednio związana zawodowo przez 17 lat z Polskim Teatrem Tańca, jako solistka i choreograf, obecnie jest artystką niezależną. Autorka ponad dwudziestu dzieł choreograficznych, swoje prace realizowała w Polsce, Wielkiej Brytanii i Niemczech.
Wykładowca na kierunku taniec w kulturze fizycznej Akademii Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu. Jest pedagogiem tańca współczesnego, technik modern i choreologii. Prowadzi również autorskie zajęcia z tańca kreatywnego opartego na teorii ruchu Rudolfa Labana. Jest także trenerem grupowym i personalnym metody Pilates Core, koncentrującej się na stabilizacji głębokiej kręgosłupa. Współpracuje z wieloma ośrodkami w Polsce realizując warsztaty tańca współczesnego, terapii ciała i choreologii na wszystkich poziomach zaawansowania. Prowadziła również gościnne masterclasses z tańca współczesnego i technik modern poza granicami Polski, m. in w Izraelu, Norwegii, Islandii, Niemczech, Portugalii, Rosji i na Łotwie. W 2013 roku była kierownikiem artystycznym Projektu „5 zmysłów e.MOTION” obejmującego wydarzenia i warsztaty taneczno-teatralno-ruchowe dla osób z różnymi grupami niepełnosprawności oraz organizatorką multidyscyplinarnych konferencji: „Człowiek w świecie fizycznym i metafizycznym” (Collegium Da Vinci w Poznaniu) oraz I Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Dance Connections” poświęconej tematyce tańca w obszarze nauk o zdrowiu (AWF Poznań). Jest także aktywnym członkiem Polskiego Forum Choreologicznego.
Paulina Wycichowska została laureatką Nagrody Miasta Poznania dla Młodych Twórców za spektakl “Stop non stop” (2001), stypendystka British Council (1996), danceWEB na festiwalu ImPulsTanz w Wiedniu (1998), Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Marszałka Województwa Wielkopolskiego. W 2006 roku wzięła udział w międzynarodowym projekcie Pointe to Point zorganizowanym przez ASEF Asia – Europe Foundation, podczas którego współpracowała z artystą międzynarodowej sławy, Benem Cabrera. W 2011 roku otrzymała prestiżowe stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Młoda Polska, a w roku 2013 została wyróżniona stypendium adresowanym do wybitnych twórców w różnych dziedzinach sztuki.

Malwina Paszek
Muzyk, multiinstrumentalistka, śpiewaczka.
Studia na poznańskiej Akademii Muzycznej (teoria muzyki) ukończyła w 2011 roku. Prace licencjacką i magisterską poświęciła problematyce muzyki na lirę korbową. Praca licencjacka dotyczyła transkrypcji utworów Vivaldiego na ten instrument, natomiast praca magisterska odnosiła się do muzyki współczesnej. Wykonuje na lirze muzykę tradycyjną, współczesną i barokową. Gra na takich instrumentach jak lira korbowa, akordeon, karimba, cytra – w tym autoharp, cymbały i fortepian, jest śpiewaczką, zajmuje się muzyką tradycyjną od wielu lat. Pasjonuje się lirą korbową.
Muzyk i manager zespołu Vidlunnia (2010-2013) wykonującego pieśni tradycyjne z Ukrainy, Białorusi i wschodniej Polski. Od 2012 roku prowadzi warsztaty śpiewokrzyku w Poznaniu. Od kilku lat współtworzy grupę śpiewaczą Droryje. Zajmuje się też muzykę bałkańską i kabaretową w duecie „Ludożercy z innej wsi” wraz z Tomkiem Grdeniem (akordeon, cytra, śpiew). Komponuje muzykę do przedstawień Teatru Lalek “Bum Cyk Cyk” oraz do filmów niemych (Kwartet Bedebede & Purandare) Kilkukrotnie grała na żywo do animacji (m.in. Animatic, Poznańska Wiosna Muzyczna 2010; Ale Kino! 2011 film 11 Diabłów, 2012 Za borem za lasem). Podczas 42 edycji Festiwalu Muzyki Współczesnej “Poznańska Wiosna Muzyczna” wykonywała (śpiew tradycyjny) wraz z orkiestrą “Amadeus” utwór Barbary Kaszuby pt. “Głosy gór”. Ten sam utwór wykonała także z Orkiestrą Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy. Współpracuje z kompozytorką Lidią Zielińską, wykonała dwukrotnie “Zagubione Ogniwo” (Premiera – Festiwal Kody 2014 r. oraz podczas Poznańskiej Wiosny Muzycznej 2015r.).

Aleksandr Prowaliński
Aleksandr Prowaliński – malarz, grafik, scenograf, reżyser światła. Urodzony w Białorusi. Absolwent Mińskiego Państwowego Uniwersytetu im. Glebowa na Wydziale Malarstwa i Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie na Wydziale Grafiki. W swoich pracach i projektach teatralnych zwraca szczególną uwagę na rolę obiektów oraz organizację przestrzeni za pomocą barw, które ciężko umieścić na kolorystycznym spectrum. Jego wrażliwość oscyluje między monochromatycznymi płaszczyznami i głębią uzyskaną dzięki rozwarstwieniu i nabudowywaniu świetlnych planów – Prowaliński szuka w półcieniu, stroni od kategorycznych kolorów, zatrzymuje się o ton niżej, tam gdzie nie są one jeszcze w pełni wyartykułowane i dlatego podążyć mogą w każdą stronę.

 
Miejsce:
Dom Kultury Kadr
Adres:
Pdf
Drukuj
Powrót
Kontakt