logo.png
19115_logo1.png
BEZPIECZENSTWO.jpg
pomoc-prawna.jpg
bannery_260 x 90.png
baner OW 4.png
kadry.jpg
_0011__ Zamówienia.jpg
_0002__ Informator kulturalny.jpg
_0009__ Przetargi.jpg
_0008__ Działalność gospodarcza online.jpg
_0007__ Projekty unijne.jpg
_0010__ Wspólnoty.jpg
_0005__ Informacje oświatowe2.jpg
aktywny.jpg
_0003__ Informacje społeczne i zdrowotne.jpg
srodowisko.jpg
baner_mania.jpg
hdk.jpg
big baner oferta.GIF
Krzysztof Skolimowski - zapytaj Burmistrza
 
Krzysztof Skolimowski
tel.: 22 443 64 09
fax 22 325 45 52
e-mail:
 
ul. Rakowiecka 25/27, 02-517 Warszawa
 
 
REGULAMIN:
  1. Zadając pytanie, Użytkownik akceptuje Regulamin.
  2. Pytanie proszę przesłać za pomocą formularza kontaktowego (dostępny poniżej pod napisem "Komentarze"), podając pseudonim/imię i treść pytania/komentarza i zatwierdzając go poprzez "Dodaj komentarz".
  3. Użytkownik wyraża zgodę na publikację imienia oraz treści pytania na stronie internetowej www.mokotow.waw.pl
  4. Pytanie powinno być precyzyjne, w formie 1-2 zdań.
  5. Pytania są publikowane w wersji nadesłanej, z zachowaniem oryginalnej pisowni.
  6. Odpowiedź odnosi się wyłącznie do pytania i jest udzielana w zakresie kompetencji służbowych burmistrza i zadań dzielnicy.

    Uwaga! Nie publikujemy uwag ani komentarzy dotyczących funkcjonowania urzędów, które nie podlegają władzy burmistrza, jak np. urząd pracy, starostwo, policja, służba zdrowia itp.

    Rubryka ma służyć dobrej komunikacji burmistrza z mieszkańcami w sprawach związanych z zadaniami naszej dzielnicy. 

  7. Odpowiedź na najczęściej zadawane pytania jest publikowana na tej stronie lub jeśli internauta sobie tego nie życzy, wysyłana na podany przez niego e-mail.
  8. Termin udzielenia odpowiedzi jest uzależniony od liczby napływających pytań oraz stopnia ich skomplikowania.
  9. Zabronione jest używanie wulgaryzmów, przesyłanie tekstów zawierających groźby lub obraźliwe wypowiedzi o konkretnych osobach (rubryka jest moderowana).
  10. W przypadku złamania powyższych zakazów pytanie nie będzie publikowane, a odpowiedź na nie nie będzie udzielona.
  11. Nie będą udzielane odpowiedzi na pytania często powtarzane. Proszę przejrzeć poprzednie wypowiedzi, ponieważ wielu Użytkowników porusza w swoich pytaniach te same tematy.
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Kontakt
Czytaj pytanie
grafika
First page
1
Last page
Mama alergikow   2017-03-02 21:42:31
Jestem mama dwójki dzieci z alergia pokarmowa, wymagających indywidualnej diety. Dzieci w ciągu roku uczęszczają do przedszkola na Zakrzewskiej, które zapewnia im właściwą dietę.
Niestety w okresie lipiec-sierpień przedszkole nie pracuje.

Z informacji, które otrzymałam z Urzędu Miasta wynika, ze w bieżącym roku szkolnym na Mokotowie są trzy przedszkola prowadzące żywienie wg indywidualnych zaleceń lekarskich (Zakrzewska, Sandomierska, Narbutta).
Z tych trzech przedszkoli, tylko jedno przedszkole (przy ulicy Narbutta) pełni dwutygodniowy dyżur wakacyjny. Przedszkole to ma jedynie 50 miejsc, przy czym pierwszeństwo przyjęcia na dyżur do przedszkola będą miały dzieci uczęszczające do niego na co dzień.

To oznacza, ze z bardzo dużym prawdopodobieństwem moje dzieci nie będą miały zapewnionej opieki przez okres 2 miesięcy, a w najlepszym wypadku przez półtora miesiąca. Dla rodziców pracujących na cały etat, którzy w lecie mogą mieć 1-2 tygodni urlopu, stanowi to ogromny problem.

W związku z powyższym proszę o odpowiedź, które z przedszkoli będzie mogło zapewnić dzieciom z alergią pokarmową opiekę i wyżywienie zgodne z zaleceniami lekarskimi.

Proszę także o informacje dlaczego potrzeby dzieci z alergiami, których jest w naszym mieście coraz więcej, nie są uwzględniane podczas planowania dyżurów wakacyjnych oraz jaka jest procedura wnioskowania o to, by przedszkola, które nie są na liście dyżurujących, uruchomiły dyżur w lecie.

Moim zdaniem dzielnica powinna zapewnić minimum 100 miejsc dla dzieci z alergiami w okresie całych wakacji, a nie jedynie możliwość opieki dla 50 dzieci przez raptem dwa tygodnie lata.

Burmistrz Dzielnicy Mokotów  

Szanowna Pani, uprzejmie informuję, że w okresie wakacyjnym w mieście stołecznym Warszawa dyżur będą pełniły następujące przedszkola, które specjalizują się w prowadzeniu żywienia dla dzieci wg indywidualnych zaleceń lekarskich:

1. Termin dyżuru: 31 lipca - 11 sierpnia, Bemowo, Przedszkole nr 205, ul. K. Irzykowskiego 1, 22 665-16-76, liczba miejsc: 120;
2. Termin dyżuru: 17 lipca - 28 lipca, Bemowo, Przedszkole nr 389 w Zespole Szkolno-Przedszkolny nr 7, ul. ppłk W. Szadkowskiego 3, 22 837-82-51, liczba miejsc: 125,:
3. Termin dyżuru: 3 lipca - 14 lipca, Bemowo, Przedszkole nr 381 w Zespole Szkolno-Przedszkolny nr 6, ul. S. Szobera 1/3, 22 664-56-35, liczba miejsc: 100;
4. Termin dyżuru: 31 lipca - 11 sierpnia, Bielany, Przedszkole nr 334 im. „Jasia i Małgosi”, ul. Przy Agorze 12, 22 834-71-57, liczba miejsc: 125;
5. Termin dyżuru: 14 sierpnia - 31 sierpnia, Ursynów, Przedszkole nr 50, ul. L. Hirszfelda 11, 22 644-87-87, liczba miejsc: 170;
6. Termin dyżuru: 14 sierpnia - 31 sierpnia, Ursynów, Przedszkole nr 55, ul. J. Cybisa 1, 22 643-76-85, liczba miejsc: 100;
7. Termin dyżuru: 31 lipca - 11 sierpnia, Ursynów, Przedszkole Integracyjne nr 394, ul. L. Teligi 1, 22 641-52-16, liczba miejsc: 80;
8. Termin dyżuru: 3 lipca - 14 lipca, Ursynów, Przedszkole nr 412 z Oddziałami Integracyjnymi, ul. P. Telekiego 8, 22 544-06-53, liczba miejsc: 170;
9. Termin dyżuru: 31 lipca - 11 sierpnia, Wola, Przedszkole nr 58 im. Czesława Janczarskiego, ul. Batalionu AK „Pięść” 4, 22 836-45-13, liczba miejsc: 125;
10. Termin dyżuru: 3 lipca - 14 lipca, Żoliborz, Przedszkole nr 197 „Do-Re-Mi”, ul. ks. J. Popiełuszki 3a, 22 663-87-06, liczba miejsc: 118;
11. Termin dyżuru: 14 sierpnia - 31 sierpnia, Mokotów, Przedszkole nr 69, ul. L. Narbutta 65/71, 22 849-01-25, liczba miejsc: 53.

Zapisy na dyżury wakacyjne przedszkoli w roku szkolnym 2016/2017 prowadzone będą z wykorzystaniem systemu informatycznego. We wniosku o przyjęcie dziecka na dyżur wakacyjny można wskazać dowolną liczbę przedszkoli prowadzonych przez m.st. Warszawę, w tym specjalizujących się w zindywidualizowanych dietach pokarmowych. Ponadto istnieje możliwość, w uzgodnieniu z dyrektorem przedszkola ogólnodostępnego, dostosowania żywienia do potrzeb dziecka z alergią pokarmową.
Z powyższego wynika, że są uwzględniane potrzeby dzieci z alergiami.

Odpowiadając na pytanie dot. procedury wyboru przedszkoli do wyznaczenia dyżuru uprzejmie informuję, że:
1. W pierwszej kolejności wyłączone są z dyżuru przedszkola, w których są zaplanowane inwestycje i duże remonty, które uniemożliwiają funkcjonowanie przedszkoli;
2. W drugiej kolejności w danym okresie nie uwzględnia się przedszkoli, które dyżurowały w latach poprzednich. W wyjątkowych sytuacjach może się zdarzyć, że na dyżur wyznaczane są przedszkola, które w ostatnim czasie taki dyżur pełniły.
3. Następnie ustala się przedszkola, które będą dyżurowały, zgodnie z terminarzem przygotowanym przez Biuro Edukacji. Liczbę planowanych miejsc ustala się na podstawie zgłoszeń przekazywanych przez dyrektorów przedszkoli.

Zatem każde przedszkole może brać udział w dyżurze o ile nie zachodzą powyższe przeszkody.
Jednocześnie uprzejmie informuję, że w m.st. Warszawa jest jedna sieć przedszkoli, która jest dostępna dla wszystkich mieszkańców. Wobec powyższego nie ustala się odrębnej, dzielnicowej sieci przedszkoli.

anonimowa   2016-12-01 21:22:22
witam nie wiem czy tu powinnam zadac te pytanie jezeli nie to przepraszam jezeli tak to prosze o odpowiedz
wniosek o 500+ zlozylam 27czerwca w wrzesniu dopytywalam czy cos musze doniesc bywalam co tydzien(przez 4tygodnie) w urzedzie dzielnicy mokotow panie odpowiadaly ze nie ma mnie w systemie wiec nie wiedza 20 pazdziernika dostalam pismo ze musze doniesc papiery dowiozlam je tydzien później czyli 27pazdziernika 23 listopada dostalam tysiac zloty na 2 dzieci kiedy przyjechalam 23listopada dopytac czy wyrownanie mi sie nie nalezy pani odpowiedziala ze nalezy i do konca miesiaca zaleglosc zostanie wyplacona poniewaz zabraklo pieniedzy jest 1grudnia i wyrownania do tej pory nie ma chciala bym wiedziec czym to jest spowodowane i kiedy je dostane? w artykule z 30listopada2016r.Rafalska: Nie brakuje pieniędzy na 500+. Program kosztuje więcej niż planowaliśmy

Jak mówiła w „Porannej rozmowie w RMF FM” minister Elżbieta Rafalska:

„Nie brakuje pieniędzy, dementuję absolutnie. W takim razie proszę złożyć zapotrzebowanie do wojewody wielkopolskiego. Wojewoda przekaże te środki. Środki na wypłatę 500+ są absolutnie w pełnej kwocie zagwarantowane. Za każdym razem panie redaktorze podkreślam – to są zobowiązania prawnie zdeterminowane. Wypłacimy te zobowiązania”
Burmistrz Dzielnicy Mokotów  
Pragnę wyjaśnić, że w związku z realizacją ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci tzw. 500+ do UD Mokotów wpłynęło 13 tys. wniosków. Do identyfikacji osoby ubiegającej się o świadczenie, niezbędne są podstawowe dane tj. nazwisko oraz adres zamieszkania wnioskodawcy.
Z uwagi na brak w Pani zapytaniu podstawowych danych identyfikacyjnych nie możemy udzielić szczegółowych informacji. W celu wyjaśnienia braku wypłaty świadczenia, uprzejmie proszę o skontaktowanie się z Wydziałem Spraw Społecznych i Zdrowia mailowo pod adresem: mokotow.wsz@um.warszawa.pl lub telefonicznie 22 443 67 40.
Jednocześnie informuję, iż środki na świadczenie wychowawcze wypłacane są zgodnie z przyjętym harmonogramem wypłat oraz w ramach posiadanych środków.
Waldemar   2016-11-10 11:36:07
Czy parking na terenie MIEJSKIEGO teatru "Nowy Teatr w Warszawie" przy ulicy Madalińskiego 10/16 może selekcjonować osoby, które mogą zaparkować na terenie teatru? Jest to teren publiczny z tabliczka informującą, że teren teatru jest przeznaczony dla wszystkich. Czy jest jakaś regulacja prawna według której teatr może dzielić mieszkanców na gorszego i lepszego sortu czyli tych, którzy mogą lub nie mogą tam parkować?
Burmistrz Dzielnicy Mokotów  

Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana zapytanie złożone w formie elektronicznej za pomocą Strony internetowej na zapytaj burmistrza  uprzejmie informuję, iż dysponentem terenu, na którym znajduje się parking przy ul. Madalińskiego 10/16, jest teatr „Nowy Teatr”. Pana pytanie zostało przekazane do „Nowego Teatru”.

Poniżej przekazuję treść stanowiska Teatru.:

Warszawa, dnia 22 listopada 2016 r.

Szanowny Panie,

w odpowiedzi na przesłane Nowemu Teatrowi zapytanie mieszkańca dzielnicy Mokotów, uprzejmie wyjaśniamy, co następuje. Właścicielem nieruchomości położonej przy ul. A.J. Madalińskiego 10/16 jest miasto stołeczne Warszawa, jednakże na podstawie aktu notarialnego z dnia 20 listopada 2012 roku (Repertorium nr 8398/2012) sporządzonego przez notariusz Elżbietę Barej-Magiera, miasto stołeczne Warszawa przekazało Nowemu Teatrowi z siedzibą w Warszawie niniejszą nieruchomość w nieodpłatne użytkowanie na czas nieoznaczony. Co istotne, w/w. nieruchomość oddana została w użytkowanie wyłącznie na cele statutowe Nowego Teatru, jako samorządowej instytucji kultury m.st. Warszawy.
Z istoty użytkowania wynika, iż prawo to pozwala na korzystanie z nieruchomości w sposób podobny, jak to czyni właściciel. Użytkownik ma więc prawo używania cudzej nieruchomości oraz pobierania tych pożytków, jakie przynosi nieruchomość. Użytkowanie jest prawem bezwzględnym, erga omnes, co oznacza, że wszyscy włącznie z właścicielem rzeczy są zobowiązani do powstrzymywania się od naruszania uprawnień użytkownika.
Jak już wskazano powyżej, nieruchomość położona przy ul. A.J. Madalińskiego 10/16 została oddana w użytkowanie Nowemu Teatrowi wyłącznie w celu realizacji jego zadań statutowych, które można określić ogólnym mianem działalności kulturalnej. Udostępnienie zatem części nieruchomości w celu parkowania przez mieszkańców dzielnicy lub inne osoby ich prywatnych aut na zasadzie ogólnodostępnego parkingu byłoby wręcz niezgodne z wyznaczonymi przez m.st. Warszawa zasadami korzystania z nieruchomości przez Nowy Teatr. Zwrócić należy także uwagę, że wokół nieruchomości użytkowanej przez Nowy Teatr jest szereg miejsc postojowych objętych strefą parkowania, na których można pozostawić samochód za opłatą. Bezpłatne udostępnienie przestrzeni Nowego Teatru dla każdego posiadacza samochodu celem parkowania przeczyłoby intencji m.st. Warszawy, które objęło okolicę strefą płatnego parkowania.
Ponadto, instytucja kultury, jaką jest Nowy Teatr, zgodnie z art. 27 ust. 1 Ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej z dnia 25 października 1991 r., gospodaruje samodzielnie przydzieloną i nabytą częścią mienia oraz prowadzi samodzielną gospodarkę w ramach posiadanych środków, kierując się zasadami efektywności ich wykorzystania. A zatem, Nowy Teatr jako użytkownik nieruchomości nie tylko nie ma odgórnego obowiązku udostępnienia mieszkańcom dzielnicy Mokotów terenu parkingu, ale może sam gospodarować przydzieloną mu częścią mienia miasta mając na uwadze efektywność wykorzystania tego mienia. W mniemaniu Teatru, parking powinien służyć ułatwieniu dostępu do Teatru gościom (w tym między innymi widzom) oraz pracownikom i współpracownikom (np. ekipom technicznym lub współtwórcom spektakli) - wszystko to w celu zwiększenia efektywności funkcjonowania Teatru, czyli tworzenia, produkcji oraz eksploatacji spektakli teatralnych i innych wydarzeń kulturalnych. PodsumowującPodsumowując, uprawnionymi do wjazdu i parkowania samochodów na parkingu wewnętrznym Nowego Teatru są pracownicy i współpracownicy oraz goście Nowego Teatru, w tym widzowie - na czas trwania spektaklu lub innego wydarzenia kulturalnego, o ile miejsca wolne są dostępne (obowiązuje zasada pierwszeństwa przybycia, ponieważ uprawnienie do wjazdu na teren parkingu nie jest równoznaczne z zapewnieniem miejsca parkingowego). Takie rozwiązanie jest konieczne i efektywne z punktu widzenia działalności instytucji. Nowy Teatr nie dzieli w ogóle mieszkańców na grupy. Mieszkańcy dzielnicy, którzy nie są pracownikami niniejszej instytucji kultury, bądź nie korzystają z jej usług poprzez uczestnictwo w spektaklach lub organizowanych wydarzeniach kulturalnych, nie mają uprawnienia do korzystania z parkingu będącego częścią nieruchomości oddanej w użytkowanie Nowemu Teatrowi.

Weronika Rejmanowska   2016-07-20 16:33:39
Szanowny Panie
Zgodnie z ustawą "500 +" organ decyzyjny ma obowiązek wystawienia decyzji i wypłaty pieniędzy w ciągu 90 dni, jeśli wniosek został złożony przed 1 lipca br.
Złożyłam wniosek 14 kwietnia, do tej pory nie otrzymałam ani decyzji, ani świadczenia. W Dziale Świadczeń Rodzinnych przy ul. Dąbrowskiego udzielono mi w zeszłym tygodniu informacji, cytuję: "proszę czekać, może będzie w przyszłym tygodniu". W dalszym ciągu czekam.
Proszę o pilne wyjaśnienie tej sprawy.

Z poważaniem
Weronika Rejmanowska
Burmistrz Dzielnicy Mokotów  
Szanowna Pani,

Uprzejmie informuję, iż decyzja w Pani sprawie została wydana zarówno w sprawie świadczenia 500+ oraz zasiłku o czym została Pani poinformowana w prywatnej korespondencji mailowej w dniu 21.07.2016 r. Ze względu na publiczny charakter odpowiedzi na formularzu „zapytaj burmistrza” nam nadzieję, że uzna Pani tą odpowiedź za wyczerpującą.

Z poważaniem
Agnieszka   2016-03-01 10:09:56
Szanowny Panie Burmistrzu,

Jestem pracującą mamą 2 chłopców w wieku 3 i 5 lat i dopiero wczoraj tj. 29.02 okazało się, że wcześniej planowany nabór do grupy trzylatków w przedszkolu nr 151 przy ul. Zacisznej nie zostanie otwarty. W związku z tym bracia nie będą mogli chodzić do tego samego przedszkola, to niesamowite utrudnienie logistyczna dla nas rodziców i emocjonalne dla naszych synków. W podobnej sytuacji jest wielu rodziców zamieszkałych w naszej okolicy. Jak rozumiem, zgodnie z priorytetami nowego Rządu Rodzina jest bardzo ważna. Moje pytanie brzmi, czy dla dobra rodzin, które są w podobnej sytuacji jak ja nie ma możliwości życzliwego i bliskiego ludziom rozwiązania? Czy nie ma możliwości otwarcia oddziału przedszkolnego w szkole Podstawowej nr 103, która jest vis a vis przedszkola. Według dostępnych nam informacji tam są możliwości lokalowe i np. w duchu kompromisu Panie z Przedszkola mogłyby w szkole prowadzić zajęcia z sześciolatkami i dzięki temu znalazłoby się miejsce dla trzylatków w przedszkolu, a sześciolatki mogłyby logistycznie oswoić się ze szkołą.
Będę zobowiązana za szybką odpowiedź.
Z wyrazami szacunku,
Agnieszka
Burmistrz Dzielnicy Mokotów  

W odpowiedzi na zapytanie uprzejmie informuję, że w kwestii zapisania rodzeństwa do przedszkola należy kontaktować się bezpośrednio z Dyrektorem Przedszkola Nr 151 przy ul. Zacisznej 3.
Ponadto informuję, że Uchwała nr XXIII/582/2016 Rady m.st. Warszawy z dnia 28 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych w m.st. Warszawie nie przewiduje organizacji oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 103 im. Bohaterów Warszawy 1939-1945, ul. Jeziorna 5/9.

First page
1
Last page
KONKURS.png
ban-1c.png
ban-2c.png
ban-3.png
ban-zamowienia-publiczne.png
ban-5.png
ban-system-kolejkowy2.png
epuap.png